krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Texmex

Kategori: Allmänt

Tänkte för en gångs skull inte skriva något ironiskt om krisaren, men jag kan inte svära på att det faktiskt blir så i slutändan. Ska försöka! :)

Vi snackar ju en massa på telefon pga avståndet och då får jag höra om alla de där hippa bloggarna jag måste kolla in, eller de där nya jeansen gjorda av papper som såklart är ett must-have och en massa annat hipstermaterial man borde ha koll på - tydligen... Men på tal om bloggar kom han faktiskt med något jag inte skrattade åt utan gillade starkt. Och det var Crambys blogg: Chez Cramby. Det är en kille som skriver krönikor och nu har skrivit en bok om texmex mat. Jag älskar både böcker och mat - så för mig var det ett måste att kolla in honom på bokmässan där han lagade lite mat och snackade om boken. Fullt med folk som lyssnade och gillade vad han hade lagat. Två minuter innan han var klar kilade jag iväg till montern brevid och köpte boken 'Texmex från grunden' och kilade upp på scenen så fort han var klar och lät den signeras och såklart skrev Cramby en liten hälsning till krisaren: Keep on tacoing!

Med dessa ord hoppas jag innerligt på ett fantastiskt texmex mål med quesadilas, salsa roja, en massa koriander och annat gott när vi ses igen. Annars behåller jag boken och skriver om hälsningen... Nog har man ju tippex i lådan...

  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: