krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

99

Kategori:

99 saker man borde känna någon gång i livet, 99 saker att vara stolt över, 99 saker jag har gjort, 99 saker jag vill ha, 99 drömmar att uppfyllas, 99 situationer jag vill uppleva och dela med någon jag älskar, 99 personer jag är glad över att ha träffat...


När man sitter på ett tåg, tittar ut genom fönstret, där städer och skogar bara rusar förbi, blir man ofta lite fundersam. Speciellt nu när året närmar sig slutet, tänker man på vad som varit och vad man hoppas ska hända i framtiden. Idag är det 99 dagen här på bloggen, så mina tankar flyger iväg i 99 riktningar, varav en tanke alltid flyger iväg till Krisaren såklart! :)

Jag skulle en gång skriva upp en massa saker jag var stolt över och där jag i mina ögon hade lyckats. Detta är inte så enkelt för någon som inte tror på att man verkligen åstadkommit något. Sen jag var liten har jag hört frasen "det där har hon charmat till sig" och liknande. Mitt körkort har jag tydligen fått för att jag var så rar och charmig? Tror inte att det funkar i ett land som Tyskland om jag ska vara ärlig...
Sen fick man höra att man haft tur som fått det och det jobbet och hade man inte haft den turen att komma in på FN, hade man aldrig haft den turen att komma in på EU osv.. Så istället för att bara vara stolt över att jag lyckats och vara stolt över mina kunskaper som möjligjort allt, har jag nedvärderat mig själv i många år. Vilket är väldigt dumt. Alla människor åstadkommer något. Inte alla har samma mål - vilket säkert inte är någon nackdel. Tänk om alla skulle vilja bli fotbollsproffs eller prinsessa! Lite svårt kanske ;)
Det finns stora övergripande livsmål, som de flesta strävar efter, t.ex. att vara lycklig, men sen finns det de där andra målen också, som är så individuella så att man knappt kan jämföra dem. För en anorektiker är det ett stort steg att äta regelbundet, för en annan är det ett gigantiskt steg att gå på ett flygplan eller att se snö för första gången och för en annan är det ett stort steg att släppa fassaden ibland och slappna av. Man kan som utomstående inte värdera hur stort steget någon annan har tagit, verkligen är.
Hur får jag min 99-lista att bli verklighet då? Man måste ha modet att drömma, mod att förverkliga sina drömmar och mod att erkänna när man kanske tog fel väg och nu irrar runt i skogen, men är för stolt för att använda kompassen eller titta på trädstammarna för att hitta. Ibland har man även turen att träffa på en jägare, som hjälper en att hitta rätt.

Ja, 99 dagar kvar tills Krisaren fyller år. 99 dagar kvar att kanske uppfylla några drömmar man har. Eller dags att skriva 99 namn på gästlistan för födelsedagsfesten. Eller ringa upp någon man gillar och prata 99 minuter i telefon.

It is your life and you choose how you'd like it to look like and who you'd like to have in it.

  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (1)

Kommentarer

  • jeanette sandelin säger:

    sjuuukt bra inlägg.
    vet hur det är med nedvärdering. speciellt nu efter 1½ års arbetslöshet.
    har min fem barn - that's it ♥

    Svar: Tack Jeanette!! :)
    Zo_fee

    2012-12-01 | 07:40:21
    Bloggadress: http://jeanettish.blogspot.se

Kommentera inlägget här: