krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Mustasch, skägg eller skolpojke?

Kategori: Allmänt

I inlägget om skägg skrev jag ju att Krisaren hade frågat sina bloggläsare om råd angående sitt ansiktshår. Jag tyckte ju att han skulle välja min favoritmodell: Manlig sexbomb, men det blir ju aldrig som man tänk sig. Nej, Krisaren ska vara med i Movember-rörelsen såklart.
 
Facebook: MovemberSweden
 
'Under November månad varje år ber Movember män över hela världen att odla mustasch med syftet att samla in livsviktigt kapital och öka medveten-heten om mäns hälsa. Movember mustascher odlades först i Australien 2003 och allt sedan dess har ryktet om Movember och dess budskap om mäns hälsa spridits över jordklotet. Movember driver just nu officiella kampanjer i Australien, Nya Zeeland, Storbritannien, Irland, USA, Kanada, Sydafrika, Finland, Nederländerna, Danmark, Norge, Belgien, Tjeckien, Spanien, Hongkong, Singapore, Frankrike, Tyskland, Sverige, Schweiz, och Österrike.'
 
Ja alltså länderna där detta konceptet är en succé är ju ingen stor överraskning. Typiska mustaschländer om man nu får kalla dem så. Ja och krisaren klär ju i det. Bättre än att vara blankpolerad som en skolpojke eller se ut som en miljöpartist. Nej, med snart 40 är det substans och manlighet som gäller.
 
Så, mina kära manliga läsare - jag ber er om att gå in på sidan och bli en Mo-bro.
 
Yours truly,
 
Mo-sis Zo_fee
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: