krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Hipstermat

Kategori: Allmänt

Jag åt hipstermat igår. Och det var gott. Verkligen! Men... undrar ni nu, hur gick det till? Det finns väl inga sådana här ställen i Lund?
 
 
Helt rätt. I Lund finns det inte mycket mer än någon enstaka dålig pizzeria med för tjocka bottnar och för mycket kebab på. Men i Stockholm däremot finns det: Beijing8, stället för dumplings i alla variationer och med alla möjliga såser och sallader: ja, mums helt enkelt!
 
Det hela börjar med att Catwoman är less på att hänga i sängen och att sitta på fönsterbrädan när det finns så många fåglar därute som hon missar när hon sitter inomhus. Så Catwoman slår näven i bordet och säger att nu så får det vara nog med tramsandet. Det finns många busar därute som måste fångas. Vipps, satt hon i sin Catmobil och var på väg till Krisaren. Krisaren har ju snackat trams om Catwoman - typ: "Hon har ALDRIG ätit sushi och dumplings innan!" (förvånad, ja nästan chockad blick och sen ett litet skratt som ackompagnerar det hela). Visst kan man inte låta det där vara sagt ostraffad! Så jag bjöd honom på hipstersöndagsmat och försökte mig även på att äta med de där otympliga pinnarna, men gav upp eftersom jag hade tänkt äta maten varm och att bli mätt. Krisaren virvlade runt med chopsticksen och fick till och med upp de där små små tunna glasnudlarna. Helt sjukt. Nej, jag måste hitta något där jag är lite händigare än vad han är. Har inte någon konkret idé om vad det skulle kunna vara, men när jag väl vet får han minsann igen för att sitta och småfnittra när jag med största möjliga koncentration hanterar mina chopsticks.
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: