krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Cosmopolitan

Kategori: Allmänt

Köpte Cosmopolitan (alltså tidskriften, inte drinken) igår för att lära mig lite om allt möjligt - tänkte att det inte kan skada, om jag vet vad jag ska önska mig i julklapp, vad jag ska sno i min pojkväns garderob eller vad min inre gudinna berättar. Faktiskt roligt att läsa om vad mitt TV-tittande avslöjar om mig. Hade valet mellan Let's dance, Mad men, The Office, Svenska Hollywoodfruar, Family guy, Glee och Biggest Looser. Såklart valde jag Svenska Hollywoodfruar. Hon, Gunilla Persson var ju helt otrolig i denna serie.
 
Vad säger det om mig då? Tydligen betyder det att jag inte är rädd "to speak my mind", värdesätter ärlighet högt och förmodligen är en ledartyp. Tack, Cosmo. Det var ju nästan som att läsa ett horoskop för flera miljoner människor.
Lärde mig även att 78% av männen googlar en före första dejten och att man tydligen behöver gå på 6 katastrofdejter i sitt liv - ja, så länge tills man har kysst 13 grodor för att hitta sin prins- äh, Krisare förstås. Dessutom attraheras vi kvinnor tydligen lite extra av män med barn. Ja, det kan man väl bara instämma om. Cosmos exempel på sådana män var då Brad Pitt, Colin Farrell och David Beckham. Jag tänkte såklart bara på Krisaren. 
Vad lärde jag mig mer då? Jo, att vägen till en kvinnas hjärta går via magen. Visste inte att det bara gäller för kvinnor, men men... man lär sig ju. Hur sexigt är det med en man bakom spisen då? Efter att ha gått den hårda klassiska rollskolan, där kvinnan tar hand om mannen, var jag tvungen att släppa greppet om mitt kök och matlagningen lite. Måste säga att det funkar bättre och bättre och att jag nu njuter av att få en god pasta tillagad eller att få en sådan där choklad maräng paj... mums! Har nu t.o.m. köpt en riktigt bra pajform till Krisaren. På IKEA hade de en sådan smart lösning, där botten är löstagbar och jag kunde bara inte gå förbi utan att tänka på min mästerbagare därhemma. Hoppas nu på en choklad dröm. Eller den där peanutbutter-choclate pie som vi såg igår... Kära Krisare, (hoppas han läser detta!) - jag är rätt så sugen på någon paj med en massa choklad, så skulle det inte vara roligt att baka lite ikväll? ;) Jag lovar att gottgöra det med något. Hittar nog något i Cosmo, om hur jag ska göra. *bläddrar frenetiskt*
 
 
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: