krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Soffans nya kläder

Kategori: Allmänt

Tisdag i Sverige. I Skånelandet skiner solen och Catwoman ligger som vanligt i sängen och hoppas att det snart går att jaga busar igen. På Söder får Krisaren besked om att han kan hämta ett paket. Japp, han har beställt något igen. Nu tänker ni säkert som jag:
 
'Vad är det denna gång? Har han beställt en kite för att jag råkade nämna att jag gillade kitesurfare? Eller har han beställt pajformar i alla möjliga storlekar för att han fått för sig att han är en tartebagare?'
 
Fel fel fel... eller njae nästan fel. För på något sätt har det ju faktiskt med tyg att göra. Krisaren hade beställt en ny klädsel till sin gamla sköna soffa. Den skulle inte vara brun o osynlig längre. Nej, den skulle få en ny ljusare klädsel för att välkomna den ljusa framtid som ligger framför Krisaren när han väl passerat 40års gränsen.
Så när han hämtar sitt paket, ligger jag och myser vid tanken att han kommer att svära och ha sig när han klär om soffan. Det kan ju verkligen inte vara så enkelt att fixa och borde ta timmar! Sen ringer han nog och säger att det var den sista soffan han klätt om och skickar en bild på en halvklädd soffa. Ja, jag såg faktiskt fram emot detta. Skamligt - jag vet! ;)
 
Men Krisaren överraskade mig än en gång. En timme efter att han hämtat paketet skickade jag ett försiktigt mess för att kolla läget och gotta mig i hemlighet. Tough chance! Han hade redan fixat allt och till och med lagt upp en film på det hela på bloggen! Ni kan väl gissa er till hur snopen jag blev. Där hade han berövat mig om min skadeglädje. Så istället för att låtsaströsta fick jag berömma honom. Det var ju faktiskt fantastiskt händigt gjort.
 
Han frågade mig precis vad jag tyckte om den nya klädseln. Oups.... jag hade ju faktiskt sett filmen han lagt upp, men jag hade ju inte tittat så mycket på klädseln. Mina ögon var helt fokuserade på att kolla in hans rumpa som vickade hit o dit när han drog på klädseln. Skojar... nej, såklart inte. Är ju ingen kvinnlig macho. Nej, jag försökte hitta moment i filmen där det kanske gick lite snett med att fixa till soffan. Man hade ju lite hopp kvar om att hitta något man kunde skratta åt i all hemlighet....
 
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: