krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Skägg

Kategori: Allmänt

Till krisandet i sig hör det ju till att man ifrågasätter sitt yttre nästan hela tiden. Man blir nervös när man ser rynkor och vi kvinnor blir nervösa när vi plötsligt upptäcker att vi får skäggliknande hår på hakan. Krisaren har ju inte så mycket hår på huvudet som han kan leka med, så han ändrar frisyr genom att switcha från skäggstubb till tangorabatt och tillbaka igen. Nu har han tydligen fått nog av sin välvårdade skäggstubb, efter att han hade fått nog av sin mustasch - så han startade en liten enkät på sin blogg om hur han ska ha det i fortsättningen. Hans kategorier är: Mustasch - skäggstubb - mer skägg - eller långt skägg. Eller som jag ser det: hipster - snygging - manlig sexbomb - eller miljöpartist. Alltså jag vet ju vad jag hade valt i hans ställe... 
Sen undrar jag ju faktiskt om skägg håller en varm på vintern? Krisaren fryser ju så himla lätt. Redan på sensommaren, när jag fortfarande inte har börjat med strumpor eller tröjor, har han dubbla jackor och mössa på sig. Så skägget kanske hjälper honom att överleva? Om det nu skulle vara så, måste jag väl nöja mig med att ha en miljöpartist sittandes på soffan, som långsamt förvandlas till en snygging ju mer temperaturen stiger och vintern går över till vår och sommar. 
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: