krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Om mustascher

Kategori: Allmänt

Vi har ju konstaterat att krisaren är en man av stil och format och såklart en hipster. Jajaja, jag vet att ni inte tror mig, men det kommer ni att göra om ni läser detta inlägg. 
 
Krisaren har vanligtvis en välvårdad skäggstubb, som han tar hand om varannan dag, precis som han gör med håret på huvudet. Men en gång i månaden går han till barberaren. Mmmm - ni hör rätt. En barbershop har öppnat runt hörnet i hipstertown (så praktiskt!) och det är en vän till krisaren som jobbar där. Så krisaren går dit, låter sig masseras med goa krämer, det läggs varma handdukar på ansiktet och en massa skum fördelas över honom. Han njuter såklart och så börjar barberaren raka honom. Jag vet inte vem som kom på denna idé, men barberaren rakar inte av allt. Nej, han trimmar mustaschen och fixar en tangorabatt!! Se bild nedanför...
 
 
Jo, alltså Clark Gable var ju jävligt sexigt och snygg i "Borta med vinden" och när den spelades in var väl tangorabatten väldigt hip. På tal om hip... visst är detta en hipster musche? Det var det första jag tänkte på när jag såg krisaren/hipstern på bild efter barberbesöket.Tur man har en uppslagsbok om mustascher hemma, så att man kan läsa om de olika modellerna. (Nej, fråga inte varför jag har en sådan. Den hamnade i min famn på förra årets bokmässa i Götet av en kär väninna, som bara ville mig väl..) I alla fall har jag ju nu blivit mustaschexpert och jag är lite rädd för att krisaren kommer se ut så här när han kliver av flyget nästa vecka:
 
 
Men om han får farmor och mormor på fall så får han väl även en liten tant som mig på fall med denna modell. Fast jag hade ju hellre dansat tango med honom. Eller nej, efter gårdagens kvalitetstvprogramm så vill jag dansa bugg med krisarens i sin tangorabatt på danspalatset Playa del Sol. Så där. Nu är det ute.
 
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (2)

Kommentarer

  • Krisaren säger:

    Har bara fått fina komplimanger idag. Den visar stil och finess helt enkelt.

    Svar: Hur gamla var de som gav komplimangerna? Runt 10? :) Skojar!
    Klart det visar stil och finess i Hipstertown. Här nere i Skåne blir du klassad som galen bonde och direktanmäld till Bonde söker fru.
    Zo_fee

    2012-09-26 | 17:27:01
  • Krisaren säger:

    Får väl starta ett nytt program Tangorabatt söker fru.

    Svar: Rhett Butler ville bara ha sin Scarlett. Tycker du kan vara nöjd med vad du har, Clark! ;)
    Zo_fee

    2012-09-26 | 20:49:52

Kommentera inlägget här: