krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Macho

Kategori: Allmänt

Att krisaren ska vara en macho är nog inte det man tänker på i första hand när man ser honom. Men men.. Jag sitter på mer information och jag har bevisen!

Vad är det som gör en man till macho då?
Machokulturen härstammar från latinamerika och beskriver en man som verkligen lever sin manlighet i stort sett. Idealet är en man som uppför sig självsäkert, lite kaxigt, är en kvinnotjusare utan like och som gillar att imponera på alla plan. Han understryker sina manliga attributer i allra högsta grad.

Men krisaren då? Han som är en sådan mysig kille i sina rosa strumpor och pepitarutiga skor. Han som lagar raggmunk och hämtar hem sushi och breder en filt över mig när jag är lite kall. Inte är väl han en macho! Joho, säger jag. Det är ju bara en sida av det hela. Han har ju den där andra sidan, den mörka macho sidan också som jag tror kom fram lite extra p.g.a. krisen. Annars hade den legat kvar där under någonstans och varit dold.

Ni vill ha exempel? Okej, vi börjar med sporten. Han får för sig att träna och bygga upp muskelmassa - så manligt! Men han kör inte vilken sport som helst. Nehej, ingen yoga till någon knasig pling-plong musik inte! Kettlebell styrketräning och amfibieträning i terrängen ska det vara. Väl hemma igen dokumenteras smärta och såklart musklernas tillväxt. Dessutom presenteras den manliga kroppen så mycket bättre i en våtdräkt där inget förblir dolt. Manlighet på hög nivå!

Kaxigheten behöver jag nog inte säga så mycket om. Det är han ju från början, men macho-kaxigheterna kommer lätt över läpparna nuförtiden. Kanske för att musklerna påverkar hjärnan på något knasigt sätt? Ja ni förstår hur jag har det!

Och det där med kvinnotjusaren då? Hur hänger det ihop? Alltså det är ju en urban legend att machomän ska ha framgång hos kvinnor. Tänk er en typisk italo-macho: guldkedja, liten mustasch, svartlockigt hår på bröstet, inoljad såklart och iklädd i ett par speedos. Hur många tjejer tror ni att han raggar upp?? Måste jag säga mer om detta?

Speciellt unga attraktiva 33 åringar är way out of their league - eller hur var det nu? ;) Men iofs så har ju krisaren inget svartlockigt hår på bröstet, så då funkar det ju. Måste prata med honom om det där med att det försvinner ovanligt mycket olivolja när han är hemma... Hm!

Oj! Har det redan blivit så sent? Måste hem och fixa middagen, lägga fram tofflor och fjärrkontrollen.. och vara rar och gullig igen!

¡Adiós y hasta luego!

 

 

  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: