krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Krisaren på festival

Kategori: Allmänt

En man som aldrig har gillat den där festival-känslan med camping, vara utan dusch i tre dagar, lera, burkmat, en massa öl och fulla fula människor som vacklar runt, fyller snart 40 och krisar lite. Vad gör han? Jo han går på festival. För att visa att han fortfarande är ung? Eller står det kanske på hans hemliga lista på saker man måste göra innan 40.
 
Krisaren kände att han var tvungen att åka till Way out West festivalen i Götet med två kompisar. "Någon måste ju ta hand om grabbarna", säger krisaren som är typ 10 år äldre än kompisarna. "Det kommer ju att sluta i dåligheter om jag inte åker med!".... jovars... undrar vem som låg i rännstenen med två lättklädda damer till slut? Haha! :)
 
Sen lockade ju en massa världskända artister som...äh..Laleh? också. Skojar - såklart var det riktigt stora namn som Blur, The Black Keys, Florence and the machine, De La Soul och Kraftwerk bland många många fler som skulle uppträda. Så jo, jag var ju inte bara lite avis. Grabbarna laddade ner WOW-appen och la in deras personliga schema med de artister de ville se. Allt planerades in i de sista smådetaljerna. Kvällen innan diskuterades det via telefonkonferens med Skånelandet, vad han skulle ta med sig på sin första festivalhelg.
"Nää, gummistövlar? Jag tänker väl inte stå i lera!"
-"Folk kan råka att hälla öl över dig, ta en gammal tröja."-
"Nähä du, jag står väl inte brevid sådana! Jag har bara snygga tröjor!"
"Vaddå gammal regnjacka. Kan väl ha min snygga nya...." Ja ni förstår, denna människa har aldrig varit på en festival.
 
Men hur gjorde han med leran och campingen undrar ni? De skaffade en lägenhet i staden, som hade en dusch, flera mjuka rygganpassade sängar och ett kylskåp för ölen.
 
De åkte ner i stil med Benzen efter att ha försovit sig såklart, och äventyret började. Har ni sett Hangover och Road trip filmerna? Mmmhh.. detta var nog rätt likt denna festivalhelg. Fast jag skulle ju hellre kalla det krisens höjdpunkt. Eller vad var det krisaren sa före helgen: "Det blir ett bra avslut på en bra sommar". (läs: "Det blir ett bra avslut på mitt innan-40-liv."
 
Hur blev det till slut? Jo grabbarna köpte var sitt par Wellingtons och regnjackor och hällde öl över varandra, dansade i leran, sjöng på gatan och kom på nya knasigheter. Speciellt roligt hade de tydligen med små practical jokes som de körde med varandra. Placerade utstoppade fåglar inför fågelhataren och vek ihop samma person med den rygganpassade sängen, tvärbromsade mitt på vägen för att skrämma livet ur den sovande krisaren osv. Ni vet - sådana pojkskämt... :) Fick även ett samtal där krisaren var ensam på någon festivalkonsert för att en av grabbarna tydligen fått någon allergichock och den andre tog hand om honom. Var vänliga att scrolla upp till varför han skulle åka med? Har markerat det i fet stil, så att ni inte missar det. :)
 
Ja vi får nog inte reda på allt som hände, men det är nog lika bra. Vi har ju sett Hollywood-filmerna...så vi vet att detta var en galen helg, där krisaren äntligen fick leva krisen och jag tycker det är lite roligt att se hur han skiner upp när han tänker tillbaka till den helgen och berättar en snutt han precis kommit ihåg.
 
 
Förresten..ni vet väl att denna vegetariska WOW-vecka kallas för "Medelåldersveckan" i Götet, eller?
 
 
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: