krisaloss

Någon fyller snart 40. Någon krisar. Men det är inte jag! Jag tänkte bara ha lite roligt på krisarens bekostnad... :)

Äpplen

Kategori: Allmänt

 
Äpplen finns det många av. Några kan man äta, några kan man utforma till fina dekorationer och andra kan man surfa med.
 
Krisaren är ju en verklig Apple nörd. En Macbook, en iPad och en iPhone tillhör krisarens lilla fina äppelfamilj, som såklart alla används på samma gång. Lite bloggande på Mac:en, hipster musik på paddan och live post:ande via alla möjliga sociala medier på iPhonen. Men vad som händer när ett äpple slutar att fungera - det vill ni inte vara med om. Så när jag håller på och gröper ur riktiga äpplen för att pyssla till mig lite höstkänsla med äpplelyktor, så gröper krisaren loss tangentbordet på Macbooken för att han inte kan surfa längre. Det enda han ser är en svart skärm med en minimal vit bjälke som inte rör på sig. Nu går det högljutt till: tvättäkta stockholmska svordomar paras med vanliga och han drar sig i håret han inte har och detta är nog det enda ögonblicket där man faktiskt är glad över att man inte bor på samma gata eller i samma stad för den delen... Så när jag pysslar till mig de fulaste ljuslyktorna - ni kan gärna tro mig, har ärvt min mors pysselgen som är icke existent - så går världen under i huvudstaden. 
 
 
  • Permalänk
  • Trackbacks
  • Kommentarer (0)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: